Monday 14 September 2009


Den senaste veckan har det sett ut så här vid min symaskin. Tanken var egentligen att sy klart klänningen jag tänkt ha på mig i lördags på Lindy hop live (swingdans till live-band), men istället så fokuserade jag på att sy dukar till alla bord istället. Och det var det värt! Vilket lyft det blev för vår lilla danslokal att få rutiga dukar på borden! Dessutom hade vi fått tillstånd att använda porslinet (och diskmaskinen, annars hade det blivit lite jobbigt), så mysighetsfaktorn höjdes rejält.


Se så snyggt det blev! =) Massa gott fika hade jag och Rita ordnat också, bullar, chokladkakor, äppelrutor och kryddkakor.
Till min stora förvåning och förtjusning följde både Kajsa och Kattis med på dans, och båda tyckte om det! Har knappt hämtat mig från chocken... ; ) Ser verkligen fram emot att få umgås med dem vid fler tillfällen på swingkvällar!


Alltid lika stilsäkra Kattis vid fika bordet. Älskar hennes nya frisyr! Och pärlorna var hur fina som helst.

Själv höll jag på att bli förskyld, så det blev till att sitta under de snabba låtarna. Men det gjorde då inget, trevligt sällskap, gott fika och riktigt bra musik (Thomas Fichers kvartett med Anna-Lena Kanon, helt gudomliga). Kvällens klänning var ett second-hand fynd från the Lindy hop shop i Herräng i somras. Den har ett jättefint fall och livet är skuret på ett mycket fiffigt vis. Fick ingen vidare bra helbild, men lägger med en så ni får en idé om hur den ser ut.


Kram!
/Erika

This past week I had intended to sew the dress I planned to wear last Saturday at the Lindy hop Live (swing dancing to live band), but instead I made tableclothes for the dance. It was very much worth it, it really lifted the entire room. Another nice touch was that we borrowed the china, so we didn't have to use plastic cups and paper plates.
Kajsa and Kattis decided to tag along, a bit surpirsing but very nice indeed. It was lovely to have them there, and they seemed to like it, so hopefully we'll spend more evenings together at dances =) Kattis was as ever very stylish, I just love her new haricut, and the beads were gorgeous.
I was coming down with a cold, so I sat most of the fast songs. But that wasn't so bad, not with such nice company, tasty cakes and great music. My dress for the evening was a second hand find from the Lindy hop shop at Herrang this summer, I love it, the skirt has a nice fall, and the bodice is cut very cleverly. I didn't get a good full length picture, but I'll add one anyway, so you can get an idea of how it looks.

Love,
Erika

6 comments:

Cherry Cupcake said...

Tänk vad en duk kan piffa till det:)

Vilket fynd! Väldigt vacker klänning, fint fall och färgen passar dig jätte bra!

Kajsa said...

Inga bra bilder på mig antar jag XD. Men vi hade kul, iaf :)

Sandy De Luxe said...

Så fint!

Erika said...

Miss Cherry, visst är det lite smått otroligt vad lite tyg kan göra för ett rum? Blev alltid lite frustrerad när folk (småsyskon) som har fina rum i övrigt tyckte att gardiner mest var i vägen... Tursamt nog har de ändrat sig! =)

Kajsa, nej vännen, du kan få se bilderna... Helt ok, men du skulle nog föredra om vi tar nya nästa gång ; ) Och tack för en härlig kväll! Trots förskylningen hade jag himla trevligt!

Sandy DeLuxe, tackar så mycket, och välkommen hit! Vad roligt att du hittat till min blogg!

Kitten loves vintage said...

Snygg klänning du har! Och en duk eller två kan verkligen förändra utseendet i ett rum...

Hittade du nåt om fusku förresten? Det lär vara lite som finlands bugg, dock lite annorlunda än i bugg. Men jag vet så lite än att jag inte riktigt kan förklara skillnaderna. :)

Erika said...

Tackar Kitten! =)

Jag kollade på lite youtube-klipp, fanns jättemycket skoj! Verkar vara i samma "familj" som bugg, dvs danserna som kommer ur lindyn (boggie woggie, rock'n'roll, bugg, etc), men tycker samtidigt att det ser klart ut som egen gren av det familjeträdet. Det verkar som att man inte dansar på ettan, eller hur? Ser klart kul ut, du får berätta om hur det går med kursen! =)