Friday 18 September 2009

Coco before Chanel


Idag har den premiär här i Sverige, till och med här uppe i Umeå visas den, filmen om Coco Chanels resa från vanlig fransk flicka till en av 1900-talets oomtvistat största modeikoner. Huvudrollen spelas av vackra, talangfulla, bedårande, skickliga Audrey Tautou.

Om några veckor får jag se den, innan dess finns inte tid (sorgligt men sant). Dessutom vill jag bli helt fri från den här förskylningen först, aldrig roligt att sitta och hosta i biografstolen. Men snart så... Längtar!


Today is the premier for "Coco before Chanel" , and it's shown even here up north! It's a movie about Coco Chanels journey from a pretty averege French girl to one of the 20th centuries indisputable greatest fashion icons. The leading role is being played by the beautiful, talented, enchanting, skilled Audrey Tautou.

In a few weeks I get to see it, before then there just isn't time (sad but true). Also, I want to get completley rid of this cold first, I hate coughing at the theatre. Soon, though... I can't wait!

3 comments:

Cherry said...

Åh har längtat efter denna film jag hoppas jag kan se den snart!

Kajsa said...

Då får vi se den tillsammans om några veckor :)

Erika said...

Cherry, jag hoppas du får möjlighet till det snart! Det är kanske inte lika bråttom som här uppe dock, du har gott om tid =) Här har filmer en tendens att helt plötsligt sluta gå, man måste verkligen ha kolla på kalendern... Och tack igen för att du tipsade om den, annars hade jag varit helt ovetande!

Jajamänsan Kajsa, vi ska se den tillsammans om några veckor =)