Tuesday 19 January 2010

Cozy Monday


Det är måndag, men en rätt bra sådan. Vädret har varit hemskt, men jobbet riktigt trevligt. Det var bra med folk till första måndagsdansen med medeltidsföreningen (japp, jag undervisar i dans där med =) ), och på vägen hem från medeltidslokalen fick jag en sådan enorm lust till att baka scones. Så dagen avslutades med scones och te framför ett avsnitt av "Foyle's war", en bra engelsk deckare som kan ses både för handlingen och för de fina 40-tals kläderna och frisyrerna.

Trevlig vecka gott folk!
Kram / Erika

It's Monday, bur a fairly good one. The weather has been awful, but work was actually nice. A fair crowd turned up for the first Monday-dance with the Medieval society (yep, I teach dance there as well =) ), and on the way home I was overcome with the urge for baking scones. So the day ended with scones and tea infront of an episode of "Foyle's war", a great Brittish detective story that can be enjoyed both for the plot and for the 40s outfits and hairdo's.

Have a great week!
Love, Erika

5 comments:

Kajsa said...

Åh, vad mysigt och spontant!

Isabella said...

Mums! och sicken bra kombination!
Kram

Erika said...

Mysfika framför Foyle är faktiskt veckans höjdpunkt just nu. Jag vill vara Sam! Jag älskar Mad Men, men i själ och hjärta är jag nog snarare fikaloving, ordentliga, lite blåögda Sam än de sexiga, eleganta Mad Men-tjejerna =)
Välkommen hit, Isabella! Vad roligt att du hittade till min lilla blogg!

Camilla Kästner said...

ooo, Aldrig hört talas om Foyles war...skall direkt kolla om den går att köpa :)

Erika said...

Absolut, Cathla! Gillar man 40-tal, finurliga poliser och käcka medarbetare, och kanske är lite historieintresserad också (massa intressant både litet och stort från andra världskrigets England) så är den en perfekt kombination. Vet inte om den har släppts på dvd ännu, men rekommenderas varmt!
Kramar